از ASP کلاسيک تا ASP.NET ( بخش دوم )
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 618
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 618
بازدید ماه : 1625
بازدید کل : 80265
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
چهار شنبه 10 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

از ASP کلاسيک تا ASP.NET ( بخش دوم  )

در بخش اول  ،  به ضرورت های حرکت به سمت ASP.NET  اشاره  و  با  ساختار و معما ری اوليه آن  نيز آشنا شديم . در بخش دوم  به بررسی  تغييرات اساسی  ايجاد شده در ASP.NET نسبت به ASP کلاسيک ، اشاره می گردد .

بخش سوم : تغييرات عمده در  ASP.NET
يکی از اهداف اوليه و مهم ASP.NET سازگاری کامل آن  با ASP کلاسيک است . دستيابی به هدف فوق بصورت کامل و در مرحله عمل غير ممکن بنظر می آيد .  زمانيکه اين محصول ارائه گرديد ، صرفا" يک تفاوت اساسی مربوط به يکی از  اشياء مهم  ( شی Request)  ،  در آن  مشهود بود . در ASP کلاسيک ،  Querystring و مجموعه Form مربوط به شی Request ، برداری از نوع رشته را برمی گردانند . اما در ASP.NET آنها يک مجموعه شامل  نام / مقدار را برمی گردانند. در اغلب حالات تعييرات اعمال شده بگونه ای بوده که از اشياء موجود استفاده و امکانات  آنها افزايش يا بد .يکی ديگر از موارد قابل تامل ، احتياط در بکارگيری Response.write است . زمانيکه امکان فوق بهمراه تگ های Server-Side استفاده می گردد، نتايج در بالای صفحه و قبل از تگ HTML نمايش داده خواهند  شد. بمنظور استفاده درست از امکان فوق و نمايش نتايج دلخواه در مکان مورد نظر، می بايست Response.write  از طريق تگ های Server-side و يا از طريق توابع مورد نظر ، فراخوانده گردد.در اين راستا می توان از کنترل های سرويس دهنده نظير : Labels و يا PlaceHolder استفاده کرد . هر يک از اشياء اساسی نظير : Request , Response , Server, Session و ... دارای تعداد زيادی خصلت و متد  جديد شده و در عين حال تعداد ديگر شی اضافه گرديده است .مثلا" شی Cashe باعث پياده سازی سيستم Cashe برای يک نرم افزار متکی بر وب می گردد  و يا شی ديگر،  اطلاعات کاربری  که در حال استفاده از برنامه است ، در خود نگهداری می نمايد  . و يا شی Trace که می توان اطلاعات مربوط به رديابی را بکمک آن در خروجی نمايش داد، نمونه هائی از اشياء جديد می با شند .

تغييرات ساختاری
در زمان کوچ  از ASP کلاسيک بسمت ASP.NET ، می بايست به تغييرات ساختاری بوجود آمده نيز دقت گردد. برخلاف صفحات ASP کلاسيک ، در ASP.NET در هر صفحه صرفا" می توان از يک زبان استفاده کرد . ويژگی  فوق يکی از مشهودترين تغييرات  بوجود آمده در ساختار  است . بنابراين نمی توان در يک صفحه چندين زبان را بخدمت گرفت . استثنا" می توان از کنترل های کاربر که توسط يک زبان نوشته شده اند،  در صفحاتی که با زبان ديگر نوشته شده اند ، استفاده کرد . قانون فوق صرفا" محدود به کدهای نوشته شده ای است که می بايست بر روی سرويس دهنده اجراء گردنند و استفاده از اسکريپت ها بر روی سرويس گيرنده نظير آنچيزی است که  تاکنون استفاده شده است .
تغيير ديگر: يک صفحه aspx می تواند دارای صرفا" يک تگ فرم Server-side بوده وپس از ارسال  می بايست به صفحه يکسانی ارسال گردد. البته در اين راستا همچنان می توان از تگ های Client-Side Form نيز استفاده نمود . در چنين وضعيتی می توان آنها را برای ساير صفحات موجود ديگر نيز ارسال کرد .جدول زير امکا نا تی را که می توان بهمراه صفحات  aspx استفاده کرد ، نشان می دهد .
 

مثال

امکانات

<%@ Directive %>

 يک صفحه ممکن است دارای دايرکتيو باشد.. دايرکتيوها شامل خصلت های خاصی برای صفحات ، نظير زبان مورد استفاده در صفحه و يا اسمبلی هائيکه می بايست به صفحه Import گردنند، باشد .

از تگ های کنترلی Server-Side نيز می توان استفاده نمود.


 

تغييرات  بوجود آمده در کدهای بلاکی . در ASP کلاسيک محدوديتی از بعد محل و زمان تعريف موارد نظر وجود نداشت . اما در ASP.NET ضوابطی بدين منظور وضع شده است . نمی توان توابع را درون تگ های <% %> تعريف نمود .بنابراين می بايست مطمئن گرديد که تمامی توابع و متغيرهای مورد نظر درون بلاک

اغلب برنامه نويسان از توابع خاصی با نام render استفاده می نمايند. ويژگی مهم در اين زمينه ،  امکان ايجاد کدهای Server-Side و تگ های Html بوجود آمده که با اولويت خاص خود اجراء خواهند گرديد. در مثال روبرو  تابعی با نام MyRenderFunction فراخوانده شده و بلافاصله تعريف شده است همانگونه که مشاهده می گردد تگ هدر ، بعنوان بخشی از تابع محسوب می گردد.بنابراين زمانيکه تابع فراخوانده می شود تگ هدر مربوطه Render خواهد شد.اين نوع نوشتن تابع و فراخوانی در ASP.NET مجاز نبوده و می بايست تمام کدهای مربوطه درون بلاک

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: از ASP کلاسيک تا ASP, NET ( بخش دوم ) ,

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????